Limigitaj elektokampanjo en japanio
Morgaŭ estas balottago por la 45-a elektado de japanaj deputitoj.
Laŭ kelkaj supozoj bazitaj sur enketoj pri publika opinio,
nuna plej granda opozicia pario(Demokratika Partio) ŝajnas gajni pli ol duonajn seĝojn,
kaj la ĉefa registra pario (Liberala Demokratika Partio) ŝajne malvenkos.
En la lasta elaktado en 2005, ili gajnis pli ol 60 percentoj de seĝojn.
Eble pro la efiko de majoritata balotosistemo enkondukita en 1994, la emo de venkanto-prenas-(preskaŭ)-ĉion fortiĝas, kiel la desegnistoj de la sistemo celis.
Nu, ĉi-foje mi ne intencas priskribi la sistemon, sed limitojn de elektokampanjo en japanio.
Per la Leĝo por Elekto de Puplikaj Postenoj, elektokampanjoj en japaio estas forte limigitaj.
Ekzemple, la periodo de la kampanjo estas limigita inter post la oficiala deklaro de kandidatiĝo al balotkomitato kaj antaŭtago de la balottago.
Aŭ "dokumentoj" por la kampanjo estas limigita 35mil da postkartoj, 70mil da afiŝetoj malpli ol 2 specaj po distrikta kandidato de deputito.
Pro tiuj reguloj, renovigoj de retejoj por "kampanjo" estas oficiale ne permesitaj,
kvankam tiuj reguloj ŝajnis al mi nominalaj.
Unu artikolo en hodiaŭa ĵurnalo klarigas celon de tiaj limigoj. Laŭ la artikolo, tiuj limigoj celas eviti malegalecon pro mona kapablo de kandidatoj aŭ partioj, ĉar fari kaj disvastigi paperajn afiŝetojn kostas multe. Kaj renovigo de retejo estas vaste farataj post elektado de konsilianoj en 2007, sed ĝi estas ne kiel "kampanjo" sed kiel "ĉiutagaj politikaj aktivadoj". Sed la leĝo ne difinas ke kio estas "elektokampanjo" kaj kio estas ne.
Dank'al la artikolo, mi komprenas la (nominalan) celon de la tiuj limigoj.
Fakte mi konsentas ke gravas prizorgo teni liberecon por esprimi opiniojn.
Sed mi pensas ke almenaŭ renovigoj de retpaĝoj estas permesitaj, ĉar tio ne multe kostas kiel individuoj (kiel mi) povas facile plenumi.
| 固定リンク | コメント (0) | トラックバック (0)